ביצוע החקר:
האם דימוי הגוף שמבנים ב"אח הגדול" מתאים למבנה הגוף במציאות?
הדילמה: הבניית מציאות מול רייטינג.
מתודולוגיית החקר:
דימוי גוף הוא האופן בו אנו רואים ותופסים את גופנו כאשר הוא משקף את כלל התחושות, התפיסות ,
הרגשות וההתנהגויות הקשורות לגופנו. בני הנוער רואים את התוכניות ריאליטי שבהם מבנים להם את
המציאות מראים להם דברים שלא באמת קורים במציאות, מראים להם את הדברים הטובים ואת
הדברים שהעורכים והמפיקים בוחרים להראות ולא מה שבאמת קורה, והם רואים את הבנות הרזות
והיפות, והבנים החטובים ורוצים להיראות כמוהם.
הרגשות וההתנהגויות הקשורות לגופנו. בני הנוער רואים את התוכניות ריאליטי שבהם מבנים להם את
המציאות מראים להם דברים שלא באמת קורים במציאות, מראים להם את הדברים הטובים ואת
הדברים שהעורכים והמפיקים בוחרים להראות ולא מה שבאמת קורה, והם רואים את הבנות הרזות
והיפות, והבנים החטובים ורוצים להיראות כמוהם.
אני ארצה לבדוק את דימוי הגוף שמבנים לנו בתוכנית הריאלטי "האח הגדול" והאם זה מתאים למבנה
הגוף של הציבור במציאות עצמה, כי לתוכניות האלה יש הרבה צופים והן משפיעות עליהם. אני אחקור
את הדמויות ב"האח הגדול" והמבנה גוף שלהם באמצעות טבלה שבה יש פרמטרים-
הגוף של הציבור במציאות עצמה, כי לתוכניות האלה יש הרבה צופים והן משפיעות עליהם. אני אחקור
את הדמויות ב"האח הגדול" והמבנה גוף שלהם באמצעות טבלה שבה יש פרמטרים-
גיל,מוצא, מקצוע, מין, איך מייצגים את הדמויות וכ'ו…(מפורט למטה).
והאם זה מתאים למבנה הגוף הנפוץ בישראל לפי כתבות, מאמרים ושאלות מסרק. לאחר מכן אגדיר
מהו מודל היופי, מהו מודל היופי במציאות באמצעות מחקרים ומהו מודל היופי על פי "האח הגדול".
ובשלב השני אני אבחן אם זה מתאים למציאות.
מהו מודל היופי, מהו מודל היופי במציאות באמצעות מחקרים ומהו מודל היופי על פי "האח הגדול".
ובשלב השני אני אבחן אם זה מתאים למציאות.
אני אתחיל בכך שאבדוק מהו מבנה הגוף הנפוץ בישראל ולאחר מכן אחקור ב-"האח הגדול" את
הדמויות והמבנה הגוף שלהם לפי הטבלה שבה אנתח את הפרמטרים הנחוצים לשאלת החקר שלי.
ויעשה השוואה ביניהם. אגדיר מהו מודל היופי על פי מאמרים שנוגעים למודל היופי. ומהו מודל היופי
על פי האח הגדול. ובסוף אבחן אם זה מתאים למציאות באמצעות שאלונים על דימוי הגוף.
הדמויות והמבנה הגוף שלהם לפי הטבלה שבה אנתח את הפרמטרים הנחוצים לשאלת החקר שלי.
ויעשה השוואה ביניהם. אגדיר מהו מודל היופי על פי מאמרים שנוגעים למודל היופי. ומהו מודל היופי
על פי האח הגדול. ובסוף אבחן אם זה מתאים למציאות באמצעות שאלונים על דימוי הגוף.
אשתמש במאמרים הקשורים לריאליטי ואיך הוא משפיע על החברה, בנוסף במאמרים שמדברים
על דימוי גוף בקרב בני נוער.
על דימוי גוף בקרב בני נוער.
שאלות מסרק על מאמרים:
מה המבנה גוף שמתואר במאמר?
מה אומרים על המבנה גוף חיובי/ שלילי
מה ההשפעות שכתבו שקשור למבנה.
שאלות מסרק:
ביצוע החקר:
רבים יצאו נגד ההשפעה התרבותית השלילית שיש לתוכניות ריאליטי, אך לא הצליחו להמחיש לאנשים
את הנזק שתוכניות אלה גורמות. הסיבה שהאזרחים לא מקשיבים לאזהרות היא שהם חושבים כי
המאבק נגד תוכניות הריאליטי הוא מאבק תקשורתי על רייטינג בלבד, מאחר שהם לא מודעים לנזק
שגורמות תוכניות אלה להם ולילדיהם. דימוי גוף הוא האופן בו אנו רואים ותופסים את גופנו כאשר הוא
משקף את כלל התחושות, התפיסות ,הרגשות וההתנהגויות הקשורות לגופנו, ובעצם אנשים
גורמים לחברה להתנהג ולהיראות כמו שהם רוצים וכך מתבטאת ההבנייה החברתית.
בני הנוער רואים את התוכניות ריאליטי שבהם מבנים להם את המציאות מראים להם דברים שלא באמת קורים במציאות,
מראים להם את הדברים הטובים ואת הדברים שהעורכים והמפיקים בוחרים להראות ולא מה
שבאמת קורה, והם רואים את הבנות הרזות והיפות, והבנים החטובים ורוצים להיראות כמוהם וכך זה
משפיע על דימוי גופם. האנשים שצופים בתוכניות ריאלטי הם קהל פעיל וכך הם משפיעים
על התוכן המוצג. וזה הורס את החינוך הערכי של ההורים. בכך שילדיהם נחשפים לתכנים אלה,
כאשר המציאות דברים אלו לא קורים. בקונוטציה מינית התייחסתי רק לבגדים שלבשו בכניסה לבית
ולא לכל העונה.
הבנייה חברתית- היא תהליך שבו מעוצבת המציאות על ידי האינטרקציה של האנשים בתרבות או בחברה מסוימת.
את הנזק שתוכניות אלה גורמות. הסיבה שהאזרחים לא מקשיבים לאזהרות היא שהם חושבים כי
המאבק נגד תוכניות הריאליטי הוא מאבק תקשורתי על רייטינג בלבד, מאחר שהם לא מודעים לנזק
שגורמות תוכניות אלה להם ולילדיהם. דימוי גוף הוא האופן בו אנו רואים ותופסים את גופנו כאשר הוא
משקף את כלל התחושות, התפיסות ,הרגשות וההתנהגויות הקשורות לגופנו, ובעצם אנשים
גורמים לחברה להתנהג ולהיראות כמו שהם רוצים וכך מתבטאת ההבנייה החברתית.
בני הנוער רואים את התוכניות ריאליטי שבהם מבנים להם את המציאות מראים להם דברים שלא באמת קורים במציאות,
מראים להם את הדברים הטובים ואת הדברים שהעורכים והמפיקים בוחרים להראות ולא מה
שבאמת קורה, והם רואים את הבנות הרזות והיפות, והבנים החטובים ורוצים להיראות כמוהם וכך זה
משפיע על דימוי גופם. האנשים שצופים בתוכניות ריאלטי הם קהל פעיל וכך הם משפיעים
על התוכן המוצג. וזה הורס את החינוך הערכי של ההורים. בכך שילדיהם נחשפים לתכנים אלה,
כאשר המציאות דברים אלו לא קורים. בקונוטציה מינית התייחסתי רק לבגדים שלבשו בכניסה לבית
ולא לכל העונה.
קהל פעיל (אקטיבי)- הקהל של התוכניות הוא אקטיבי ומתמודד עם התקשורת ואינו מופעל על ידה. הקהל מגיב לתכנים, מנסה לשנות אותם ובעקבות זאת מעניק פרשות ועשוי להשפיע על האירוע הבא. הקהל האקטיבי הוא "בררן" ובוחר למה הוא רוצה להיחשף ולמה לא ומה הוא רוצה לראות במסך שלו ולהשפיע על תוכן התוכנית בעזרת הצבעות.
מבנה הגוף האידיאלי ב"האח הגדול" הוא אישה רזה וחטובה, ברוב הפעמים עם שיער חלק והמקצוע
שלה הוא דוגמנית ואושייית, רשת לרוב דברים העוסקים ביופי וטיפוח. בכל העונות רוב הגברים עונים
על מראה גוף עיקרי שהוא שרירי וחטוב. שיערם קצר וקצוץ.
שלה הוא דוגמנית ואושייית, רשת לרוב דברים העוסקים ביופי וטיפוח. בכל העונות רוב הגברים עונים
על מראה גוף עיקרי שהוא שרירי וחטוב. שיערם קצר וקצוץ.
לפי, מבנה הגוף של הציבור במציאות עצמה הוא שיש כמה וכמה סוגים של אנשים ומבני גוף שונים כאלה
מלאים וכאלה שמלאים פחות או שמנים או חטובים או רזים. זה משתנה מאדם לאדם, אך רוב
האנשים חושבים שמבנה גוף רזה וחטוב הוא המבנה הגוף הכי יפה ובלעדיו אתה לא מאושר.
מלאים וכאלה שמלאים פחות או שמנים או חטובים או רזים. זה משתנה מאדם לאדם, אך רוב
האנשים חושבים שמבנה גוף רזה וחטוב הוא המבנה הגוף הכי יפה ובלעדיו אתה לא מאושר.
לפי
מבנה הגוף הנפוץ בישראל - מידה 42 היא
המידה הממוצעת לנשים בישראל. למרות זאת, נשים מתקשות למצוא בגדים במידות אלו וברוב
רשתות האופנה הישראליות הפונות לנשים בגילאי 18-35, מידה 44 היא מקרה נדיר וגם אם נמצא
את הפריט במידה הזו סביר להניח שבפועל הוא מתאים בגודלו יותר למידה 42. הרשתות מציינות
מידה אך היא לא נכונה בהיקפיה למידה המצוינת. וכל זה שמידה הממוצעת היא 42 והמון נשים לא
מוצאות בגדים במידות אלה.
מבנה הגוף הנפוץ בישראל - מידה 42 היא
המידה הממוצעת לנשים בישראל. למרות זאת, נשים מתקשות למצוא בגדים במידות אלו וברוב
רשתות האופנה הישראליות הפונות לנשים בגילאי 18-35, מידה 44 היא מקרה נדיר וגם אם נמצא
את הפריט במידה הזו סביר להניח שבפועל הוא מתאים בגודלו יותר למידה 42. הרשתות מציינות
מידה אך היא לא נכונה בהיקפיה למידה המצוינת. וכל זה שמידה הממוצעת היא 42 והמון נשים לא
מוצאות בגדים במידות אלה.
, מודל יופי הוא הדרך שבה רוב החברה שלנו רואה יופי, תופסת השקפה כלשהי.
בזמננו מאפיין את התרבות המערבית הזיהוי בין רזה, יפה וטוב. גוף רזה נתפס כהצלחה, נעורים,
אושר ופופלאריות חברתית. לעומת זאת גוף שמן מראה עצלות, חוסר רצון ומשמעת עצמית
ובריאותית שגויה לא מטופחת, והתרבות הגדירה אותם כלא מושכים וקישרה את משקלם לתכונות
שליליות. הגוף האידאלי לנשים הוא גוף רזה ולגברים הוא גם רזה ושרירי. התרבות הנוכחית מצפה
מנשים "לתקן", לטפח ולשפר את עורן ואת שיערן בעזרת קוסמטיקה, מצפים מהנשים להיות
מתוקתקות ומטופחות. גברים מצופים לטפח ולפתח את שריריהם. ישנה מגמה שלפיה גברים אמורים
להתמקד בגופם ובמראה החיצוני שלהם ויש לזה מקום מרכזי בתרבות הנוכחית. התקשורת מציגה
דימויים חיוביים של גברים בעלי מראה חטוב ושריריים. וכך הגברים מושפעים מכך וחושבים שכך
צריך וחייב להיראות. בעוד תעשיית הקוסמטיקה מופנית ומיועדת בעיקר לנשים, תעשיית מכוני הכושר
מתרכזת באוכלוסייה הגברית, פיתוח שרירים הפך בשנים האחרונות לעיסוק מרכזי בשעות הפנאי
של הגברים.
אושר ופופלאריות חברתית. לעומת זאת גוף שמן מראה עצלות, חוסר רצון ומשמעת עצמית
ובריאותית שגויה לא מטופחת, והתרבות הגדירה אותם כלא מושכים וקישרה את משקלם לתכונות
שליליות. הגוף האידאלי לנשים הוא גוף רזה ולגברים הוא גם רזה ושרירי. התרבות הנוכחית מצפה
מנשים "לתקן", לטפח ולשפר את עורן ואת שיערן בעזרת קוסמטיקה, מצפים מהנשים להיות
מתוקתקות ומטופחות. גברים מצופים לטפח ולפתח את שריריהם. ישנה מגמה שלפיה גברים אמורים
להתמקד בגופם ובמראה החיצוני שלהם ויש לזה מקום מרכזי בתרבות הנוכחית. התקשורת מציגה
דימויים חיוביים של גברים בעלי מראה חטוב ושריריים. וכך הגברים מושפעים מכך וחושבים שכך
צריך וחייב להיראות. בעוד תעשיית הקוסמטיקה מופנית ומיועדת בעיקר לנשים, תעשיית מכוני הכושר
מתרכזת באוכלוסייה הגברית, פיתוח שרירים הפך בשנים האחרונות לעיסוק מרכזי בשעות הפנאי
של הגברים.
ממצאי החקר:
- מבנה הגוף האידיאלי ב"האח הגדול" הוא אישה רזה וחטובה, ברוב הפעמים עם שיער חלק.
- רוב המקצועות הם לרוב דברים העוסקים ביופי וטיפוח לדוגמה אושיית רשת.
- רוב המתמודדים הם צעירים. וזה מראה שהמבוגרים במיעט כנראה בגלל המראה החיצוני , הם לא נראים טוב , לא מצטלמים טוב.
- קיימת קונטציה מינית בתוכנית בעיקר אצל הנשים.
- רוב המקצועות הם לרוב דברים העוסקים ביופי וטיפוח לדוגמה אושיית רשת.
- רוב המתמודדים הם צעירים. וזה מראה שהמבוגרים במיעט כנראה בגלל המראה החיצוני , הם לא נראים טוב , לא מצטלמים טוב.
- קיימת קונטציה מינית בתוכנית בעיקר אצל הנשים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה