שאלת מסה

מה סוד ההצלחה של תוכניות הריאלטי? מדוע הן מצליחות בכל העולם?

סודות ההצלחה של תכניות הריאליטי הן:
(1) מציאות ובדיון – תכניות טלוויזיה מסוגות שונות זוכות להצלחה בזכות יכולתן לשקף
מציאות ולקרב את הצופה אל המציאות.
 (2) חדשנות – יש בריאליט רכיבים רבים של חידוש והפתעה. לא מיצרים תוכן טלווזיוני חדש אלא
הוא התקדם לכיוונים חדשים.
(3) מציצנות –  כיום משייכים את תוכניות הריאליטי לתפועת מציצנות, הציבור "מציץ" למשתתפי
התוכנית והפרטיות שלהן מסקרנת רבים מהציבור. מציצנות היא צריכת מידע על חייהם האמיתיים
של אחרים. אך מלווה בתחושת אי נעימות.
(4) ההפקה והייצוא – מנקודת מבט של מערכת ההפקה עלותן של תוכניות המציאות היא מנמוכות,
אך לא צריכות השקעה כספית שמגיעה עם סיכון משום שהרווח מובטח בזכות רייטינג גבוה.
הן קלות להפקה ונוחות להפצה. בנוסף אפשר למכור את התוכניות עצמן, את הפורמט או הרעיון
לזכייניים או למדינות אחרות.
(5) אשליית ההשתתפות הדמוקרטית – הצופים יכולים לקדם או להדיח מתמודדים ולהשפיע
על השבת מועמדים מודחים, וזה בקלות יחסית: הם יכולים להצביע באמצעות מסרון,
ביישומון (אפליקציה) או באתר האינטרנט. לכאורה הכוח בידי הקהל לקבוע את המשך העלילה. 
 המעורבות בצפייה ואף ההנאה ממנה גוברות, ובתוך כך מתעצמת תחושת ההזדהות של הצופים.
הן מצליחות בכל העולם מכיוון שבכל העולם אנשים מתעניינים בחיים של אחרים ו"מציצים" להם.
בנוסף לכך זה מושך את הצופה לראןת עוד ועוד פרקים כדי לדעת מה הריב הבא או על מה הצעקות
שמשודרות בפרומואים. היוצרים של התוכניות יודעים איך למשוך את הצופים וכך זוכים באחוזי הצלחה
רבים.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה